Tuesday, March 6, 2012

Pergilah kesedihan....


Ketika kita mengeluh: "Ah! Tak mungkin kot.."
ALLAH menjawab: "Jika aku mengkehendaki, cukup Ku berkata "Jadi", maka jadilah" (QS 36:82)


Ketika kita mengeluh: "eee..aku penat sangat.."
ALLAH menjawab: "....dan Kami jadikan tidurmu untuk istirahat.." (QS 78:9)

Ketika kita mengeluh: "Beratnya dugaan ini, tak sanggup aku.."
ALLAH menjawab: "Aku tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan" (QS 2:286)

Ketika kita mengeluh: "Serabutnya...!!"
ALLAH menjawab: "Hanya dengan mengingatiKu, hati akan menjadi tenang.." (QS 13:28)

Ketika kita mengeluh : "apa yang aku buat ni, semua sia-sia..!"
ALLAH menjawab: "Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya.." (QS 99:7)

Ketika kita mengeluh: " Tak ada sape pun nak tolong aku..."
ALLAH menjawab: "Berdoalah (mintalah) kepadaKu, nescaya Aku kabulkan untukmu" (QS 40:60)

Ketika kita mengeluh: "Aku sedih sanggatttt....."
ALLAH menjawab: "LA TAHZAN, Innallaha Ma'ana. Janganlah kau berduka cita, sesungguhnya Allah berserta kita.." (QS 9:40)

******************************************

WHEN YOU ALL ALONE IN THIS WORLD
AND THERE'S NOBODY TO COUNT YOUR TEARS
JUST REMEMBER, NO MATTER WHERE YOU ARE
ALLAH KNOWS, ALLAH KNOWS..
(T___T)